• TOP
  • POST
  • 英会話に自信がない方は【オンライン講師】Lanie先生

Copyright © PHLIGHT. All rights reserved.

フライト講師

2023.02.26

英会話に自信がない方は【オンライン講師】Lanie先生

英会話に自信がない方は【オンライン講師】Lanie先生

今回はLanie(ラニー)先生を紹介します!

とってもキュートな笑顔が魅力的なラニー先生は、多くの生徒から人気の講師です。趣味はバレーボールで、リーグ戦に出場したこともあるのだとか!

日常会話、発音、英検、アカデミック英語など幅広く教えることが得意で、会話のリードも上手なため、英会話が初めてで不安な方や留学を目指して英語力を伸ばしたい方に相性の良い先生です。

そんなラニー先生に、レッスンで意識していることや、どういった経緯で英語講師になったのかをお聞きしました。

ー 出身は?

私は南のQueen Cityと呼ばれるフィリピンのセブ島で生まれました。マンダウエ市のスラム街で育った私は、徐々に夢が叶い、現在では美しいリゾートとビーチに囲まれたのどかな街、ラプラプ市に住んでいます。

ー 趣味は?

日本で暮らす中で、自分がとても本が好きということに気づき、今では、読書が自分の大部分を占めているとも言えます。本は、自分自身のことをよく理解し、より良くしていく助けになります。また、運動もよくします。特にバレーボールが好きです。運動は、心身を健康な状態にしてくれます。一度、日本で、1日開催の大会に出たこともあります。

 どうして日本に来たいと思ったんですか?

ずっと前から海外で働きたいと思っていました。今は日本で働いていますが、日本の方々の丁寧さやまじめなところがとても好きです。また、日本が文化、伝統、自然をとても大切に守ってきたことも素晴らしいと思っています。特に、日本のアミューズメントパークとごはんが好きです。天ぷら、カレー、ゼリー、グミ、ケーキ、何をとってもおいしいです。日本の嫌いなところはありません!

ー 英語の講師を目指したきっかけは何ですか?

子供の頃、お隣さんとよく「ごっこ遊び」をしていて、いつも先生役だったことがきっかけです。通っていた大学の講師たちからはESL教師が向いているといわれていました。大学を卒業したらESL講師の職を探そうと決めていたので、当時の私にとってはとてもうれしい誉め言葉で、忘れられない一言です。フィリピンで1年ほどESL講師として働き、その後、日本で働かないかと打診されました。ESL講師になって本当によかったと思いますし、ESL講師として働けることは私の誇りでもあります。

ー 英語を学ぶ上でのTipsを教えてください!

「Practice makes perfect – 練習が完璧を作る」という言葉があります。練習の一つとして、1日5語、新しい単語やフレーズを覚えて、その日のどこかで使うことをお勧めします。あと、もう一つのお勧めとして、もし、好きな本があればそれの英訳版を読むのもよいです。その他では、外国人の友達をコミュニケーションをとるのもおすすめです。20分~30分程度でも十分です。最後に、好きな歌や映画を英語で見ることです。あくまで、私からの提案で、学び方はもっとたくさんあるので、自分に合ったやり方でトライしてみてください。

ー 将来の夢を教えてください!

私はいつでも夢があります。下記が私の今達成したいことです。

  1. 平和で充実した生活
  2. 私の選んだキャリアと仕事での成功
  3. 多くの生徒が名声を高めて、世界で闘っていけるようサポートする
  4. 貧困に苦しむ人を助ける
  5. 世界をよりよくする

ー 最後に、英語学習者へのメッセージをお願いします!

子どものように英語を学びましょう。子どもは、思いのまま話し、ミスを恐れません。彼らは、自分自身を卑下したり決めつけることはないし、他人にそれを求めることもありません。最も楽しい方法で学ぼうとします。子どものように楽しく語学を学んでいきましょう。

Lanie先生との英会話レッスンができる
フライト英会話の無料体験はこちらから

↓↓↓↓↓

 

インタビュー英語版はこちら☟

– Where are you from?

I am born and raised in the Philippines, specifically in Cebu, which is known as the Queen City of the South. I grew up in the slums of Mandaue City and, with dreams slowly coming true, transferred to a tranquil location in Lapu-Lapu City, where we are surrounded by beautiful resorts and beaches.

– What’s your hobby?

While I was living in Japan, I discovered my love for books. Books have been a huge part of me ever since. They help me know myself better and become the best version of myself. I also love playing volleyball. Playing the sport has kept me sane and healthy over the years. I played one-day leagues when I was in Japan, too.

– Why did you choose Japan?

I have always dreamed of working abroad. Japan made it happen. I love how disciplined and respectful Japanese people are. I also love how they preserved their culture, tradition, and nature. I especially love amusement parks and their food. Their tempura, curry, jellies, gummies, and, oh, their cakes are a must-try! There’s not a thing you can’t love about Japan.

– Why did you become a teacher?

When I was a kid, I used to play with my neighbors, wherein we’d have a role-playing game, and I was always the teacher. Looking back on my college years, my colleague told me about how I was a perfect fit to teach in the ESL industry. That was a compliment I will never forget because, as soon as I graduated, I applied for an ESL job. I worked there for a year and was asked to work in Japan. Now here I am, loud and proud to be an ESL teacher. I bet my little me is proud.

– What are you tips to learn English?

There’s this saying, “Practice makes perfect.” One way to practice is to learn at least five new words or phrases every day and try using them throughout the day. Next, if you have a favorite book or anything that requires reading in your native language, try looking for it in English and reading it. Also, communicate with your foreign friends regularly. 20–30 minutes are more than enough. Lastly, watch your favorite movies and listen to your favorite songs in English. These are just a few ways to encourage you to learn the language. Find one that works best for you.

– What’s your dream/ life goal/ vision for the future?

I have always been a dreamer, and these are the things I want to achieve in the future:

  1. A peaceful and content life
  2. Being successful in my chosen career and in having businesses
  3. Help a lot of students make a name for themselves and be globally competitive.
  4. Help destitute people.
  5. Making the world a better place

– Give a message to English learners!

Learn English like a kid. Kids speak their minds and are never afraid to commit mistakes. They don’t judge themselves, and neither should you. Kids learn English in the most entertaining way. So bring out the inner child in you and enjoy learning the language.

Lanie先生との英会話レッスンができる
フライト英会話の無料体験はこちらから

↓↓↓↓↓

Author Profile

フライト英会話編集部
フライト英会話編集部
英語学習に取り組む大人の皆さんに向けて、英語学習ノウハウ、お役立ち英語表現、講師インタビュー、お知らせなどを配信しています。編集部は海外留学経験があるメンバーや、これまでに数多くの英会話サービスに携わったメンバーで構成されており、英語学習に関する良質なコンテンツの作成・提供を心掛けています。
英語を話せるようになりたくて勉強しているのに、間違った情報、膨大な情報に振り回されて諦めかけている方々に。絶対に話せるようになる正しい学習法があると気付いてもらい、効率的に、楽しく続けられる具体的なメソッドを、どのサイトよりも分かりやすく伝えていきます。